Back to top

Přeprava zboží

Abyste se vyhnuli případným problémům s poškozením zásilky při přepravě, máme pro Vás pár rad, jak zásilku zabalit a odeslat.

Prodejce odpovídá za řádné zabalení zboží:

  • zvolte vhodný obal, zvažte použití krabice místo bublinkové obálky
  • předmět v obalu zafixujte, aby se nepohyboval
  • zvolte vhodnou a dostatečnou výplň, např. bublinkovou fólii, noviny a kartony, pěnové nebo vzduchové polštářky atd.
  • u křehkého zboží doporučujeme deformační zóny minimálně 3 cm, nejsilnější zespodu zásilky
  • pokud posíláte více předmětů, oddělte je, aby se nedotýkaly
  • sklo a duté předměty vyplňte i zevnitř, je-li to možné
  • zásilka musí odolat tlakům a nárazům, které lze přirovnat k pádu na zem z výšky 1 metru
  • zvenku fixujte zásilku lepicí páskou
  • doporučujeme přelepit i riziková místa jako rohy, hrany a klop víka
  • ujistěte se, že údaje o adresátovi jsou správně a čitelně vyplněné, nejlépe když použijete adresní štítky
  • nezapomeňte na kontaktní údaje odesílatele.
  • udělejte fotodokumentaci - pokud by došlo ke stížnosti ze strany kupujícího na nesprávně zabalené a následně poškozené zboží, tak si od Vás Zákaznická péče vyžádá podklady, jak bylo zboží zabalené a odeslané

Prodejce odpovídá za vhodný způsob odeslání:

  • zvolte vhodnou přepravní metodu
  • zvolte příplatek za křehké zboží, pokud to povaha zboží vyžaduje
  • zvolte cenné psaní / cenný balík v případě sběratelského nebo starožitného předmětu - Česká pošta nenese odpovědnost na tento typ zboží zaslaný doporučeně ( předměty kulturní, umělecké nebo sběratelské hodnoty bez ohledu na jejich stáří a cenu; šperky, drahé kameny, drahé kovy a výrobky z nich a další obdobně cenné věci)
  • uschovejte si doklad o odeslání zásilky
  • nedodání zásilky reklamuje odesílatel, který disponuje potvrzením o jejím podání
  • zásilku u přepravce pojistěte na adekvátní částku
  • podle OP Aukra nese prodejce (odesílatel) odpovědnost za zboží po celou dobu přepravy