Back to top

Úspěšná nabídka - tipy a triky

1. Jak má vypadat správný název nabídky?

Název nabídky je důležitý. Správně zvolený název nabídky vám přivede kupující, usnadní jim vyhledávání. Může mít až 70 znaků, ale měl by přesně a jednoduše vystihnout, co prodáváte. 

 

Zkuste se zamyslet nad tím, podle jakých slov budou kupující hledat to, co nabízíte.

Čím jasněji a výstižněji popíšete své zboží v jeho názvu, tím je větší šance, že jej prodáte.

  

Dobrý titulek

  • Je stručný, ale výstižný. Ideálně do 50 znaků. Maximálně můžete mít titulek do 70 znaků.
  • Neobsahuje HTML znaky (tagy).
  • Má značku a typ zboží ve správném pořadí (značka, produkt, lákadlo jako např. sleva, akce, novinka...)
  • Uvádí výrazy v nejobvyklejším tvaru, který kupující zadávají do vyhledávače (1. pád jednotného čísla, spíše kočárek, než kočárky apod.).
  • Obejde se bez vykřičníků, zavináčů a podobných znaků, které vyhledávače stejně neberou v potaz.

Příklady

  • Converse dámské boty
  • Adidas pánské tepláky AKCE
  • Levis rifle NOVINKA

 

 

2. Popis nabídky

Popis ovlivní, zda bude o zboží zájem. Uveďte veškeré detaily o nabízeném zboží, přednosti i případné vady.

Ideálně využijte nový editor, který vám umožňuje zadat jednoduchý text. Můžete být ale kreativní a doplnit jej o fotografie vložené v galerii. Můžete tak například popsat konkrétní vadu a zobrazit názorně k danému textu.

V popisu nabídky máte prostor uvést další podrobnosti o nabízeném zboží – technickou specifikaci, možnosti záruky, popis funkčnosti či využití.

Poskytněte kupujícímu co nejvíce informací. Dejte si však pozor, aby popis nebyl příliš dlouhý nebo nepřehledný. Odrážky jsou vždy lepší než souvislý text. Grafická střídmost lepší než efekty.

Nevkládejte texty v podobě obrázků, vyhledávače takovýto text neumí najít a vaše šance na prodej se tím zmenší.

 

3. Aukce x Kup Teď

Své zboží můžete prodávat za pevnou cenu pomocí Kup Teď nebo jej dražit v klasické aukci. Oba z těchto způsobů prodeje nabízí jiné výhody a je jen na vás, který si zvolíte.

Výhody Aukce:

  • Můžete si ověřit, jakou částku jsou kupující ochotni za vaše zboží zaplatit. 
  • Cena zboží prodaného v aukci se může často vyšplhat výše, než je běžná cena na trhu. 
  • Aukce jsou adrenalinovým zážitkem pro vás i pro kupující, zvláště ke konci. 
  • Aukce mohou fungovat jako výborný marketingový nástroj. Forma dražby vždy láká množství potenciálních kupujících.
  • Poplatek za vystavení aukce od 1 Kč je ZDARMA.
  • Aukce můžete vystavit na 3,5,7 nebo i 10 dní.

Samotné zveřejnění aukcí je dobré si zároveň plánovat s ohledem na jejich konec. Pokud vám budou aukce končit v noci nebo brzy ráno, můžete si snížit počty přihazujících, kteří cenu mohou v posledních vteřinách zvednou nahoru.

Výhody Kup Teď: 

  • V jedné nabídce můžete vystavit více kusů zboží. 
  • Zákazník může okamžitě nakoupit a vy rychle prodat.

Zveřejnění nabídek si můžete naplánovat i dopředu. Možnost nastavení konkrétního data a času najdete ve vystavovacím formuláři.

 

4. Práce s fotkami

Fotografie váš předmět prodává. Čím jasnější a kvalitnější fotografie ke své nabídce přidáte, tím jednodušší bude mít kupující rozhodování. Zvláště u použitého zboží je dobré ukázat i reálný stav. Sami byste si přece nekoupili předmět bez obrázku nebo s mizernou fotografií.

Celkem můžete přidat až 8 fotografií, ani jedna však nesmí být větší než 200kB. První vložené foto se zobrazuje i jako náhled zboží při listování kategoriemi.

Pár rad:

  • Kvalitu svých fotografií zlepšíte i pouhým fotografováním na bílém pozadí. Udržíte tak pozornost na předmětu a ne na okolí. Lesklé věci, jako např. šperky, je naopak lepší fotit na tmavém pozadí, více vyniknou. 
  • Snažte se předejít neostrým nebo rozmazaným fotografiím. 
  • Dejte zákazníkům celkovou představu o zboží. Foťte z více úhlů, za denního světla, ukažte zajímavé detaily a nezapomeňte ani na případné vady nebo poškození. 
  • Pokud není na první pohled jasná velikost předmětu, umístěte vedle fotografovaného objektu např. minci nebo pravítko. 

 

5. Získejte Aukro garanci vrácení peněz aktivací Bezpečné Aukro platby

Bezpečná Aukro platba je rozšířenou garancí bezpečného nákupu. Peníze za zboží obdrží prodejce ve chvíli, kdy kupující potvrdí, že zboží dorazilo a je v pořádku. Bezpečnou Aukro platbu jsme vytvořili, abychom pozvedli zabezpečení Vašich obchodů na úplně novou úroveň.

 

Pro prodejce je to možnost ochránit se před takovými kupujícími, kteří jen chtějí vytvořit fiktivní objednávku, nebo nemají v plánu si zboží vyzvednout a tak prodejce přichází o svůj čas a peníze vynaložené za dopravu. Tím, že nabídnete tuto platební metodu, jasně kupujícímu ukazujete, že jste seriózní prodejce a že se nemusí bát s Vámi obchodovat. Zároveň pro Vás dojde ke zrychlení celého procesu, protože kupující Vám již nemusí vypisovat spoustu dotazů na informace typu kam poslat peníze nebo jak zaplatit. Kupující může využít platbu bankovním převodem, pomocí QR kódu nebo platební kartou.

Více informací hledejte v naší nápovědě s tímto symbolem

 

6. Cena dopravy

Poštovné je třeba nastavit tak, aby cena reálně odpovídala velikosti a hmotnosti daného předmětu. V obchodních podmínkách není dovoleno uměle navyšovat cenu dopravy na úkor ceny předmětu a tím i provize z úspěšného prodeje.

Jako efektivní marketingový nástroj slouží možnost přepravy zdarma. Představuje dobrý argument k uskutenčnění nákupu. Navíc se dle tohoto parametru dají filtrovat nabídky, které mají poštovné zdarma. Nebojte se potěšit své potenciální zákazníky!

Ceník dopravy ve formuláři pro vystavení vám umožňuje nastavit cenu dopravy jak za jeden kus tak i více kusů zboží najednou. Toto je velice důležitý krok v případě, že prodáváte v jednu chvíli více než jeden předmět. Správným nastavením formuláře dopravy můžete předejít řadě nedorozumění či transakčních problémů! Detailní instrukce k nastavení formuláře dopravy naleznete ZDE.

 

7.Správná kategorie

Volba správné kategorie je rozhodující pro úspěch každé nabídky. Ve formuláři pro vystavení vám bude podle zadaného názvu automaticky nabídnuta vhodná kategorie. Máte však možnost zvolit si ji i manuálně.

Správnou kategorii je důležité zvolit především kvůli lepší dohledatelnosti produktu. Tím získáte i více potenciálních kupujících.

Může se stát, že produkt lze zařadit do více kategorií (Př.: Dívčí lyžařská bunda. Možné kategorie: Děti – Oblečení, Oblečení, Obuv a Doplňky – Dámské oblečení, Sport a Turistika – lyže). Kam v takovém případě produkt zařadit? Projděte si kategorie, porovnejte počet a úspěšnost nabídek stejného nebo podobného produktu a zvolte tu nejlepší variantu.

Víte, že v některých kategoriích můžete vystavovat zdarma bez poplatků za vystavení a provizí z prodeje? Konkrétní kategorie najdete v našem ceníku. Nebo v kategoriích hledejte banner:

 

 

8. Jak zviditelním nabídku?

Denně se na Aukru objevuje obrovské množství nových nabídek. Aby ta vaše nezapadla a byla lépe viditelná, je více než užitečné ji zvýraznit.

  

Našim prodejcům nabízíme několik způsobů, jak na to: 

  • Tučný titulek - nabídka bude propagována pomocí tučného názvu

  • Zvýraznění - nabídka bude orámována žlutě se zvýrazněním v levém horním rohu

  • Přednostní výpis - Vaše nabídka bude inzerována zobrazením na začátku výpisu předmětů v dané kategorii

Tato propagace může být velmi účinná. Pouhou volbou byť jen jediného typu zvýraznění několikanásobně zvýšíte svoje šance na prodej! Kolik zaplatíte za zvýraznění nabídky zjistíte v našem ceníku