Back to top

Co znamenají statusy plateb přes PayU?

Každá fáze platby přes PayU je zakončena udělením příslušného statusu:

Zahájeno – kupující zahájil platbu na stránkách Aukra (více o tom, jak platit přes PayU naleznete zde, avšak nedokončil všechny kroky vedoucí k převodu finančních prostředků (například po přesměrování na platební metodu platbu neprovedl). Status platby se může zobrazit i v případě, že kupující realizoval všechny potřebné kroky, probíhá ale převod prostředků mezi bankami.

Zrušeno - tento status může platba získat ve dvou případech:

  1. Kupující zrušil platbu dříve, než byla provedena. Platba byla zahájena, kupující dokončil všechny kroky vedoucí k převodu finančních prostředků, ale ihned poté platbu zrušil – platební brána PayU garantuje převod do jedné hodiny od dokončení všech kroků.
  2. Pokud kupující platbu nedokončí do 10 dnů od zahájení (například po přesměrování na platební metodu platbu neprovede) nebo z jiných důvodů není možné správné zpracování transakce, systém platbu automaticky zruší. Kupující ji může provést znovu.

Dokončeno – platba proběhla úspěšně. Prodejce může v Moje Aukro > Můj prodej > Platby přes PayU: Zůstatek a výběr prostředků nastavit její výběr. V případě potřeby může prodejce u toho statusu zvolit také vrácení platby kupujícímu.

Vráceno - kupující platbu zahájil a provedl, ale prodejce ji vrátil zpět kupujícímu.

Platbu a její status je možné zkontrolovat v:

  • Moje Aukro > Moje nákupy > Platby přes PayU: Zakoupeno,
  • Moje Aukro > Můj prodej > Platby přes PayU: Seznam plateb od kupujících (v této záložce se zobrazují pouze dokončené platby).
  • Moje nákupy > Kup teď! a aukce: Zakoupeno - vpravo u vybrané aukce klikněte na Více a zvolte Karta platby
  • Můj prodej > Kup teď! a aukce: Prodáno – vpravo u vybrané aukce klikněte na Více a zvolte Karta platby

Více o platbách PayU naleznete zde