Back to top

Bezpečná Aukro platba

Co je Bezpečná Aukro Platba? logo Bezpečná Aukro platba

Bezpečná Aukro platba je rozšířením garancí bezpečného nákupu. Peníze za zboží obdrží prodejce až ve chvíli, kdy kupující potvrdí, že zboží dorazilo a je v pořádku.

Bezpečnou Aukro platbu jsme vytvořili, abychom pozvedli zabezpečení vašich obchodů na úplně novou úroveň.

 

Bezpečná Aukro platba je nástroj, jak se mohou chránit kupující před vykutálenými prodejci, kteří pošlou jiné zboží, nebo jen dopředu vezmou peníze a pak se po nich slehne zem. Díky této platební metodě je pro Vás vše jednodušší. Nepotřebujete žádat o platební instrukce, čekat až se prodejce odhodlá zboží jednoho dne poslat, stejně tak se dohadovat o vrácení peněz pokud není něco v pořádku. Peníze odesíláme prodejci až ve chvíli, kdy je vše zcela v pořádku a v tom je Aukro zcela unikátní.

 

Naopak pro prodejce je to možnost ochránit se před takovými kupujícími, kteří jen chtějí vytvořit fiktivní objednávku, nebo nemají v plánu si zboží vyzvednout a tak prodejce přichází o svůj čas a peníze vynaložené za dopravu. Tím, že nabídnete tuto platební metodu jasně kupujícímu ukazujete, že jste seriózní prodejce a že se nemusí bát s Vámi obchodovat. Zároveň pro Vás dojde k zrychlení celého procesu, protože kupující Vám již nemusí vypisovat spoustu dotazů na informace typu kam poslat peníze, jak platit apod. Někteří prodejci se také zbaví i vypisování dobírek, což ubírá zbytečný čas a energii.

Jak to funguje z pohledu kupujícího

  1. V případě, že daná nabídka umožňuje Bezpečnou Aukro platbu, tak po vybrání přepravní metody (seznam viz níže) se nabídne i možnost této platební metody. 
  2. Po vybrání Bezpečné Aukro platby a zadání kontaktních údajů, budete přesměrováni do platební brány Pays, kde provedete platbu.
  3. Peníze odcházejí na účet Aukra, kde budou v úschově.
  4. V rámci e-mailu, o potvrzení platby, který Vám po zaplacení přijde je i tlačítko pro následné potvrzení přijetí zásilky (a že je s ní vše v pořádku).
  5. Prodejce je informován o tom, že peníze jsou u Aukra v úschově a může poslat předmět.
  6. Jakmile Vám předmět dorazí a bude v pořádku, potvrdíte kliknutím na tlačítko buď v mailu, který Vám došel spolu s potvrzením o platbě (viz. bod 4), nebo v Moje aukro /  Moje nákupy / Karta platby. 
  7. V případě, že Vám předmět nedošel, neodpovídá obsahu, či máte jiný problém, využíjte tlačítko pro zahájení sporu. Budete přesměrováni na kontaktní formulář, kde vypíšete vše o dané transakci a my se s Vámi spojíme a pokusíme se celou věc s Vámi a prodejcem vyřešit.
  8. Na vyjádření, zda bylo vše v pořádku nebo nikoliv, máte počet pracovních dní uvedených v době dodání + dva pracovní dny. V případě nevyjádření se, budou peníze automaticky odeslány prodejci.

Jak to funguje z pohledu prodejce

  1. Při vystavování předmětu vyberte Bezpečnou Aukro platbu. Tím se Vaše nabídka v očích uživatelů stane atraktivnější a důvěryhodnější. Nemáte-li Bezpečnou Aukro platbu dostupnou, požádejte si o ni.
  2. Zde vyplníte číslo bankovního účtu, kam se mají následně odeslat peníze.
  3. Jako přepravní metoda musí být použita jedna ze seznamu níže. Přepravní metody můžete použít i jiné, ale musí být v kombinaci s jednou ze seznamu.
  4. Nastavení délky dodání nesmí přesáhnout 10 dní.
  5. Ve chvíli prodeje, pokud kupující vybral platební metodu Bezpečná Aukro platba, Vás budeme informovat o dalším postupu. 
  6. Následně odesíláte zboží. Na odeslání zboží máte počet pracovních dní uvedených v době dodání. V případě neodeslání se celá transakce ruší a peníze jsou zaslány zpět kupujícímu.
  7. Poté co předmět kupujícímu přijde označí, zda bylo vše v pořádku, nebo nikoliv. Kupující má na vyjádření 2 pracovní dny
  8. V případě, že vše bylo vše v pořádku automaticky Vám odesíláme peníze na Váš účet.
  9. Pokud by měl kupující s předmětem nějaký problém a započal spor, budeme Vás o této situaci infromovat emailem. Naše zákaznická péče si vyžádá potřebné podklady a bude se snažit spolu s Vámi a kupujícím situaci vyřešit.

 

Často se ptáte

Jaké platební metody umožňuje Bezpečná Aukro platba?

  • Česká pošta Doporučená zásilka 
  • Česká pošta Balík Do ruky
  • Kurýrní služba
  • Česká pošta Cenný balík 
  • Česká pošta Cenné psaní 
  • Česká pošta Balík Na poštu
  • Česká pošta EMS
  • Zásilkovna na adresu ČR
  • Zásilkovna na adresu SK 
  • Zásilkovna na výdejní místo ČR
  • Zásilkovna na výdejní místo SK

Mohu využít Bezpečnou Aukro platbu jako neregistrovaný uživatel?

Ne, Bezpačná Aukro platba je určena pouze registrovaným uživatelům, abychom mohli zajistit bezpečí obchodu.

Mohu si vybrat i jinou platební metodu než Bezpečnou Aukro platbu?

Ano, je jen na Vás jakou si vyberete. S Bezpečnou Aukro platbu máte ale garanci, že vše dopadne jak má.

 

Jak mohu na stránkách Aukra najít nabídky s Bezpečnou Aukro platbou?

Stačí zadat buď hledané slovo a následně v levé části určené pro dopřesnění hledaných podmínek (filtry) označit v části "Parametry nabídky" možnost "Bezpečná Aukro platba". Druhou možností je si vybrat nějakou kategorii a následně už postupovat stejně jako v předchozím případě, tedy zaškrtnout možnost "Bezpečná Aukro platba" v Parametrech nabídky.

Mám si nechat potvrzení od přepravce při odeslání předmětu?

Ano. V případě sporu o to, zda zboží bylo odesláno, či nikoliv, je prodejce vyzván k předložení potvrzení od přepravce o odeslání předmětu. Pokud by tento doklad prodejce neměl, tak tím pádem není možné prokázat, že předmět skutečně odeslal a peníze jsou vráceny kupujícímu.

Za jak dlouho mi dojdou peníze po akceptaci zboží od kupujícího?

Peníze se odesílají z našeho úschovního účtu automaticky ihned po potvrzení kupujícím. Nečeká se na zásah žádného pracovníka, takže je vše maximálně rychlé.

Platí se za tuto platební metodu nějaké poplatky?

Ne, neplatí, vše je stejné jako u jiných platebních metod.

Jak se bude postupovat v případě sporu?

Pokud bude zahájen spor, bude kupující odkázán na kontaktní formulář, kde vyplní vše o dané transakci a popíše co nejlépe problém. Následně přebere tento případ naše zákaznické centrum a to si případně od kupujícího vyžádá dodatečné podklady. Následně bude kontaktovat prodejce, seznámí ho se situací a bude požadovat podklady i z jeho strany. Následně dojde k rozhodnutí, kdy bude sjednána náprava a komu budou zaslány peníze, které má Aukro stále v úschově do vyřešení sporu.

 

Aukro vás chrání

Na bezpečné obchodování klademe velký důraz a Bezpečná Aukro služba je další z mnoha služeb, kterými Aukro chrání své uživatele při obchodování.