Back to top

FAQ pro Bezpečnou Aukro platbu

Jaké přepravní metody umožňuje Bezpečná Aukro platba? Aukro Garance vrácení peněz

  • Česká pošta Doporučená zásilka
  • Česká pošta Balík Do ruky
  • Česká pošta Cenný balík
  • Česká pošta Cenné psaní
  • Česká pošta Balík Na poštu
  • Česká pošta EMS
  • Kurýrní služba
  • Zásilkovna na adresu ČR
  • Zásilkovna na adresu SK
  • Zásilkovna na výdejní místo ČR
  • Zásilkovna na výdejní místo SK

Mohu využít Bezpečnou Aukro platbu jako neregistrovaný uživatel?

Ne, Bezpečná Aukro platba je určena pouze registrovaným uživatelům, abychom mohli zajistit bezpečí obchodu.

Mohu si vybrat i jinou platební metodu než Bezpečnou Aukro platbu?

Ano, je jen na Vás jakou si vyberete. S Bezpečnou Aukro platbou máte ale garanci, že vše dopadne jak má.

Mohu u svých nabídek nabízet i jiné platební možnosti?
Ano, můžete.

Mohu využít Bezpečnou Aukro platbu, pokud používám webAPI nebo Manažera prodeje?
Ne, bohužel nemůžete. Pro tyto služby nebyla nyní Bezpečná Aukro platba implementována.

Mohu nabízet Bezpečnou Aukro platbu i když nemám český bankovní účet?
Bohužel v tuto chvíli mohou tuto platební metodu nabízet pouze prodejci, kteří mají český bankovní účet.

Jak mohu na stránkách Aukra najít nabídky s Bezpečnou Aukro platbou?

Stačí zadat buď hledané slovo a následně v levé části určené pro dopřesnění hledaných podmínek (filtry) označit v části "Parametry nabídky" možnost "Bezpečná Aukro platba". Druhou možností je si vybrat nějakou kategorii a následně už postupovat stejně jako v předchozím případě, tedy zaškrtnout možnost "Bezpečná Aukro platba" v Parametrech nabídky.

Mám si nechat potvrzení od přepravce při odeslání předmětu?

Ano. V případě podané stížnosti o to, zda zboží bylo odesláno, či nikoliv, je prodejce vyzván k předložení potvrzení od přepravce o odeslání předmětu. Pokud by tento doklad prodejce neměl, tak tím pádem není možné prokázat, že předmět skutečně odeslal a peníze jsou vráceny kupujícímu.

Za jak dlouho mi dojdou peníze po akceptaci zboží od kupujícího?

Peníze se odesílají z našeho bankovního účtu automaticky po potvrzení kupujícím. Nečeká se na zásah žádného pracovníka, takže je vše maximálně rychlé. Platbu obdržíte do 2 pracovních dní.

Platí se za tuto platební metodu nějaké poplatky?

Ne, vše je zcela zdarma.

Jak se bude postupovat v případě stížnosti?

Pokud bude podána stížnost, bude kupující odkázán na kontaktní formulář, kde vyplní vše o dané transakci a popíše problém. Následně přebere tento případ naše Zákaznická péče a ta si případně od kupujícího vyžádá dodatečné podklady. Poté bude kontaktovat prodejce, seznámí ho se situací a bude požadovat podklady i z jeho strany. Následně dojde k rozhodnutí, kdy bude sjednána náprava a komu budou zaslány peníze, které má Aukro stále u sebe do vyřešení stížnosti.

 

Co dělat když se kupující s prodejcem dohodne, že obchod nakonec nebude uskutečněn?
Kupující musí kliknout na tlačítko "Něco není v pořádku" v e-mailu případně v Moje Aukro a podat stížnost. Zároveň nám v kontaktním formuláři popíše vzniklou situaci. My u prodejce prověříme, že došlo skutečně ke zrušení daného obchodu a následně kupujícímu obratem pošleme peníze zpět.

 

Vrácení zboží prodejci

V případě, že zboží, které Vám bylo doručené, je poškozené nebo neodpovídá popisu a domluvili jste se s prodejcem na vrácení zboží, postupujte následovně:

  1. podejte u nás Stížnost - zastavíte tím poslání peněz prodejci
  2. před odesláním zboží zpět zdokumentujte jeho stav/zabalení. Zabalení doporučujeme dokumentovat především v případě, že se jedná například o křehké zboží. Rady, jak zboží zabalit a odeslat, najdete zde.
  3. informujte nás, že je zboží zpět na cestě prodejci. Nejlépe když nám doložíte i doklad o odeslání.
  4. ve chvíli, kdy budeme mít jistotu, že je zboží v pořádku zpět u prodejce, Vám vrátíme peníze.

Co když skončí prodejce jak bez zboží, tak bez peněz?

Taková situace nemůže nastat. Kupující v žádném okamžiku nemá zároveň peníze i zboží. Pokud je dodáno to, co bylo smluveno, nemůže vzít kupující peníze zpět. V případě, kdyby chtěl peníze získat zpět, bylo by nutné zaslat zboží nejprve zpět prodejci, který by nám musel potvrdit, že vše došlo v pořádku. Poté bychom poslali peníze zpět kupujícímu. V případě, kdy byly již peníze odeslány prodejci a kupující chce předmět reklamovat, je potřeba, aby kontaktoval prodejce a řešil s ním standardní reklamaci.

Kdo má peníze, když je podána stížnost?

Do doby vyřešení stížnosti jsou peníze v bezpečí na účtu Aukra.

Co když kupující bezdůvodně nepřevezme zásilku, bude mít prodejce proplacené poštovné?

Ano bude. Je ale potřeba nás o nepřevzetí zásilky informovat pomocí kontakntího formuláře.

Kdy prodejci dojdou peníze, když se kupující nevyjádří, zda přišlo zboží v pořádku?

Kupující má na vyjádření tři kalendářní dny od doručení zboží. Pokud se v této lhůtě nevyjádří, budou peníze automaticky uvolněny prodejci.

Mám velmi mnoho dobrých komentářů, je pro mě Bezpečná Aukro platba výhodná?

Bezpečná Aukro platba odstraňuje riziko u jednotlivců nebo nových prodejců, kteří si dosud nestihli vybudovat potřebnou míru důvěryhodnosti. U zavedených Aukro prodejců budou kupující vidět pozitivní hodnocení jako doposud, ale předpokládáme že i u nich může mít Bezpečná Aukro platba pozitivní vliv.

 

Kam poslat peníze při platbě na bankovní účet?

V případě výběru Bezpečné Aukro platby s platbou na bankovní účet budete zasílat peníze na číslo účtu 2401843649/2010.

 

Aukro Vás chrání

Na bezpečné obchodování klademe velký důraz a Bezpečná Aukro služba je další z mnoha služeb, kterými Aukro chrání své uživatele při obchodování.